siberia_pohjoisenominta

BRÄNDIN JUURET ESILLE

”Kun 90-luvun konkurssiuhasta pääsimme jaloillemme, olemme määrätietoisesti kehittäneet toimintaamme. Kun uusia tuotteita on tullut, olemme tehneet niille uusia pakkauksia. Perinteistä logoammekin on kohdeltu kaltoin milloin minkäkin väriseksi.”

Näin kuvailee Putaan Pullan toimitusjohtaja Antti Tyykiluoto tilannetta, jossa perheyritys oli aloittaessaan yhteistyön Siberian kanssa.

Perusteellisen taustatyön myötä on päädytty tärkeimmän äärelle: tekemisen meininkiin ja omiin juuriin. Ehdotuksestamme syntyi Pohjoisen ominta -konsepti, joka korostaa Putaan Pullan lähtökohtia ja kotiseutua, perinteistä leipomista ja käsityön merkitystä hyvien tuoteominaisuuksien saavuttamiseksi. Yrityksen työntekijät ovat saaneet konseptin visuaalisessa ilmeessä luontevasti ansaitsemansa paikan.

Konseptin jalkauttamisessa on edetty laatimamme markkinointisuunnitelman mukaisesti.

Yksi merkittävimmistä uusittavista kokonaisuuksista on ollut yrityksen pakkausdesign. Pakkausuudistuksen lanseeraus on aloitettu lokakuussa päivittäistavarakauppoihin suunnatulla Pohjoisen ominta -kiertueella, johon myymälä- ja konsulenttimateriaalit on yhdenmukaistettu. Tulossa on niin ikään tv- ja printtimainontaa. Myös sosiaalisen median strategiaa hiotaan uuden konseptin mukaiseksi.

Lisäksi yhteistyössä on keskitytty selkeyttämään Putaan Pullan yrityskuvaa.

– Uudistus on ehdottomasti suurin investointi, mitä olemme koskaan tehneet mainontaan ja markkinointiin, Tyykiluoto kiteyttää.

Yritykseen voi tutustua tarkemmin internetsivuilla www.putaanpulla.fi.

siberia_pohjoisenominta-leipapussit-copy